GMC 2008 або ігри менеджерівУкраїнські менеджери третій рік граюсь в Global Management Challenge (GMC). GMC є комп’ютерна бізнес-симуляція зі стратегічного менеджменту, яка відображає фінансову модель діяльності компанії-виробника міжнародного масштабу. (Автор має честь належати до команди "Management.com.ua R(L)eader", яка щойно вийшла в другий тур змагань цього року :)). Що ж так приваблює вітчизняних управлінців в цій грі? Потреба в грі – одна з первинних. А що крім гри?...Аллен вважав гру однією з первинних потреб людини. Первинною, тобто, уродженою, біогенною, яка притаманна будь-якій людині від народження (на відміну від соціогенних потреб, що набуваються в процесі навчання та соціологізації). Це одна з причин, із-за якої бізнес-тренери чергують теоретичні блоки занять з практичними (див., наприклад, [1]). «Почують – забудуть, побачать – запам’ятаюсь, зроблять – зрозуміють». Гра і є симуляцією, моделлю реальної роботи, вид практики, який може допомогти розвинути корисні навички. Доречі, ділові ігри виконують (можуть виконувати!) і інші функції:
І все-таки, не будемо забувати, що ділові ігри дають можливість пограти. У дорослому житті цьому залишається мало місця. А тут в цікавій, веселій манері, «граючи», займаючись ніби то дурничками, можна розв’язувати серйозні задачі компанії [2]. ІсторіяНе знаю коли з’явились перші управлінські ігри. Однак у нас вони використовувались ще в 20-і роки минулого сторіччя. Добринін В.В. був одним з ініціаторів «орга-ігор», розроблених в Ленінградському Інституті Мозку, які використовувались при навчанні управлінців [3, с.89]. «Орга-ігри», значить «організаційні ігри». Проводились вони так: учасники ділились по двоє. Причому один брав на себе функції «організатора», а інший – «долі», яка «переслідує» організатора та намагається перешкодити йому виконати те, що задумано. На основі визначених правил організатор намічав ціль, яка фіксувалася «долею». Потім «організатор» розробляв план заходів для досягнення цілі і передавав його разом з умовами оточення «долі», яка вносила в оточення певні зміни, в результаті чого план ставав недосяжним (наприклад, писала, що виконавець важливої роботи захворів та под.). З цими змінами «оточення» поверталося до «організатора», який на протязі 10 хвилин повинен був внести корективи в план, щоб звести нанівець шкідливий вплив «долі». Змінений план знову передавався «долі», котра створювала нові перешкоди і т.д. Керівний орган (експерт, або викладач) слідкував за тим, щоб всі зміни в «оточенні» були можливими, щоб кожна операція проходила в строки, що відповідають дійсності та, нарешті, щоб умов гри дотримувалися і «організатор», і «доля», та щоб вони не могли змінити того, що вже відбулося. Як створити свою гру?На початку 90-х років у починаючих менеджерів та бізнес-тренерів було мало розроблених практичних занять. Це стало головною причиною самостійних розробок ділових ігор та їх конструкторів (див., наприклад, [4]). Як же створити свою гру?
Чи можна вчитися управлінню без ігор?Може й можна. А навіщо?... Навіщо «обкрадати» себе, лишати навчання такого дивного інструменту: корисного та цікавого? Тому – гратимемо «скільки влізе»! Доречі, мені здається, що нам, українцям, як людям з гумором, особливо подобається така «метода» роботи :) Посилання на джерела:
Стаття надрукована:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|